Kan inte annat än le

Veckan som gått har varit så omtumlande på många sätt, man åker ut på en båt med bästa Ullis och jobbar.
Första kvällen ombord så har jag mina gäster hemifrån dvs. Mora på mitt första bord och så blev det hela veckan minst en person varje dag.
Samt Anders och Alice från andra delar av Sverige som jag inte sett på 26 respektive 20 år helt otroligt. 
Resan avlutades med att " Stålmormor " var ombord. Önskade att jag hade möjlighet att få träffa henne mer privat och inte bara via FB och mail.
Hon är en av mina bästa förebilder och framför allt för oss kvinnor. Sök henne på nätet.
-Om jag har hälften av hennes fysik när jag är 70 år så kommer jag skratta mig lycklig.
 
Men samtidigt ännu en gång bekräftat att världen framför allt Sverige är bra litet.
Mina kollegor på båten bara ruskade på huvudet och sa
"det var som f... Int har jag så många vänner sett här på 6 år som du träffat på fem dagar "
Kunde bara le efter det uttalande och tänka på vad jag är priviligerad som har vänner 
-många fina vänner, att få en stor varm kram och ett stort leénde. Och någon som säger du är dig lik.
 
Längtar hem till morgonrock tofflor soffa barn, barnbarn  min kärlek Danne och familjen,
kommer på att alla är på skilda håll. Skulle vara så mysigt att ha alla lite närmare varandra
 
Det är obetalbart att kliva av från jobb komma i land och se Stockholm i skymning,
en av världens vackratste städer.
Önskar att man hade möjlighet att bo där, eller rättare sagt jag kommer snart att bo där oxå.
-Ibland så händer det !
 
Spenderade min första lediga dag på KappAhl några timmars jobb, åh jag önskar ibland att jag skulle kunna klona mig. Tjejerna dår är som en familj för mig man mår så bra av allas positiva energi.
Inga sura miner. Så mysigt, det är få butiker i Sverige där man kan få så bra service och det smittar verkligen av sig. Förstår att de har så många återkommande kunder.
En eloge till alla ingen nämd ingen glömd.
 
Men allt har ett slut även denna dag. Många samtal vissa glada andra mer ledsamma. Så är jag glad över att jag säger vad jag tycker, det kanske inte alltid är det smidigaste sättet.
Och ogillas av en del, men jag har åslikter jag med, och försöker bry mig.
Vill samtidigt inte bli orättvist behandlad.
Men det är aldrig min mening att göra någon illa. Tvärtom få någon eller några att tänka efter.
Jodå jag behöver oxå tänka efter .....
 
Kvällen avslutas med en stor kopp the honung och tio paket med pappersnästdukar
I soffan brevid ligger Doris och Saga
Imorgon går resan till Göteborg 
Längtar till Danne och hoppas att han känner samma sak, alltså längtar efter mig .
 
//Ullis
 
Chicago - Your my Inspiraition
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0