Balansekonomi och jag eller vi.

Då var det dax att ta tag i sig själv igen ....
en helomvändning vad det gäller boende ekonomi jobb familj mm
Danne har anmält oss till Balansekonomi för att vi verkligen behöver en uppryckning.
Med facit i hand så är det kanon, detta skulle alla få möjlighet att göra oavsett om man har skulder eller tillgångar.
Så duktiga föreläsare coach, inspirerande och enkla för det här är verkligen enkelt.
- tänk om kommer upp hela tiden.
Om man inte varit så naiv och trott gott om de mesta så hade allt sett annorlunda ut.
Men jag ser på framtiden med stor glädje och jag hoppas verkligen att min omgivning märker av det.
 
Jag har blivit lugnare, så skönt det började faktiskt med att jag sa nej, ett bara simpelt ord nej.
Det är negativt men så gott för själen. Och att få stå fast vid det man sagt och behålla lugnet utan att få dåligt samvete är nog det bästa.
Fick en förfrågan av en kvinna häromdagen
-vad har du för negativa sidor Ullis ? tro det eller ej jag kunde inte svara.
Ganska pinsamt för hon såg mig i ögonen och sa med en axelryckning.
Alla har negativa sidor så då är du den första som inte skulle ha det.
Jag svarade inte på det tänkte för mig själv. Fråga inte mig fråga mina vänner fråga min familj så får du säkert svar och en hel lång lista på saker som de ser negativt om mig.
Men hade jag fått frågan för ca 1 år sen.
Så hade det varit klockrent att svara -Jag har svårt att säga nej och det gäller det mesta.
 
Har kommit på att det är inte egoistiskt att sätta ner foten och bara tala om att jag tänker inte bli behandlad hur som helst, det kan inte bara vara på mitt ansvar att vara tacksam hela tiden.
Jag har oxå gort en massa fel under resans gång,
Men ska man bli straffad för det resten av sitt liv eller kan man gå vidare ??
Vet i mitt stilla sinne att jag gjort en massa bra saker oxå,
för mina barn min familj mina vänner det räcker för mig.
 
Jag behöver inte längre ha en massa bekräftelser av eller omge mig av avunsjuka.
Jodå det finns olika typer av avunsjuka, men tänker inte gå in på det.
 
Kommer relatera till olika typer av musik och texter
Kort och gott
I am what I am - Shirley Bassey
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0